Friday, October 31, 2008

Yayyyyyyy!!!!!!!

Hey yall :)




Alhamdulillah semalam segalanya selamat..(merasalah aku masuk court!!b4 this tgk kt tv je)..i went to mahkamah jln duta with my friend..cik waty..i think b4 9 0'clock kitorang da sampai.yang bestnye,dah la aku kene pegi court psl waran tangkap tk byr saman psl kes takde lesen..dgn relaxnya..aku yg drive dr umah sampai court!bole tk camtu?mmg ar takleh kwn!!!!cari tmpt yg berkenaan and then kene daftar..police officer tu kata start bersidang kol 9.30 camtu..tapi..YANG ADO..kol 10 gak start!!!dok kt sana,mmg mcm2 kes yg cik nad dgr..ada 1 kes ni..from 2002 till now tak settle..nak tau kes apa?kes takde lesen je..bila da bertahun-tahun tk settle kene panggil lawyer la..




Bila turn cik nad plak...dgn penuh confident&relax..(aku pon masuk kt dlm kandang mahkamah..mmg mcm haram!)...penolong hakim tu nyatakan kesalahan yg aku wat,dan dia tanya mengaku atau tak?dah mmg salah kita..mengaku sudah!tuan hakim semalam muda lagi..yg lain2 dia soal tak sampai 2 minit..tang aku plak..adalah dlm 6,7 minit camtu..aku usha je jam...(aku nampak ko kt luar tuan hakim,aku sekel pale ko)..mcm2 la yg die tanya...aku pon jawablah..nak tergelak pon ada gak..so,aku dibenarkan wat rayuan..(tkde maknenye aku nak merayu-rayu ni!)..aku just mintak kurangkan denda&bayar ansuran kalo denda aku tinggi.




Setelah hakim(yg kononnya good2 tu)..meneliti kes cik nad..maka jatuhlah hukuman utk cik nad byr denda hanya rm190..time tu gak tau!!so,next time kalo kes korang sama mcm ni..standby je la $$$...moral of the story,kalo ada saman..SILA BAYAR..jgn tangguh2..sbb kalo kes yg melibatkan court ni...mmg leceh...buang masa babe!ni la muke puas bile sumenya dah settle.









Then kitorang pon pi bangsar village mkn kt 'Delicious'....yummy my spaghetti carbonara :)




Tata :p
Regards,
Cik Nad

No comments: