Friday, September 18, 2009

Mengharapkan Ramadan berpanjangan.

Salam utk semua,

Hari ni merupakan Ramadan yg ke 28 bersamaan dgn hari Jumaat,penghulu segala hari..hari ini juga adalah suatu hari yg sgt dingin..dan terik matahari hanya menjengah sekejap diampaian rumahku.
Betapa pantas hari berlalu,sehingga Syawal bagaikan merengek utk menggantikan Ramadan.Buat pertama kalinya,hatiku kosong apabila terdengar lagu2 raya di corong radio..seolah tidak berperasaan!ternyata keinginan aku bknlah syawal..tapi,Ramadan.Ternyata Ramadan kali ini memberi kesan padaku..'pelbagai kesan' semestinya.
Aku persoalkan hati ini,apa mahuku?apa nawaitu ku?apa matlamatku?dan segala jenis soalan yg bermula dgn 'APA'?Segala puji bagi ALLAH,junjungan besar Nabi Muhammad Saw..keluarga Baginda,para sahabat Baginda,para Nabi&para Rasul,para Anbia dan Kedua Ibu Bapaku..aku telah diberikan jalan olehNYA utk menetapkan setiap jawapan kpd segala persoalanku.ALHAMDULILLAH syukur.
Pelbagai kejutan yg berlaku padaku sepanjang Ramadan yg mulia ni,tetapi hati ini sgt tenang tanpa sebarang gundah ( thanx to my therapist ).Aku hanya mampu tersenyum..tidak berminat utk mengeluarkan kata2 'sumbang' di alam maya..dimana bagiku satu perbuatan yg bacul!

~ " Ku mohon maaf dari kalian,andai tidak di sambut dgn bibir yg lembut..maafkanlah di dalam hati,aku bukan Maksum..jauh sekali Malaikat!berhati-hatilah dgn kata-kata dan perbuatan,kerna nyawa tiada ganti.Ku doakan agar semua makhluk bergembira dgn kehadiran Syawal,walaupon ahli sufi meratapi pemergian Ramadan.Semoga ALLAH selamatkan kamu! " ~

Salam Aidilfitri,
Cik Nad

No comments: