Sunday, September 6, 2009

" there's something wrong! "

Salam Ramadan ke 16 utk semua,

Kdg kala terdetik di hati ini,adakah aku seorg manusia yg baik?anak yg baik?sepupu/saudara yg baik?sahabat yg baik?kawan yg baik?senang citer semua yg baik2lah?mungkin juga semua tk baik ttg aku?Maha Suci ALLAH,aku tak tau semua itu..

Lately terasa asing,tk semesra bagaimana suatu ketika dulu..persekitaran seolah-olah menghunus hati yg telus ini dgn belati yg amat tajam.Aku muhasabah diri,aku persoalkan hati aku..apa yg tk kena?atau mereka yg nk 'mengenakan' aku.Firasat yg telah dianugerahkan berdetik.." there's something wrong! "..aku buntu,apa sebabnya?adakah penyebabnya aku?semua serba tk jadi.Maha Suci ALLAH yg mengetahui tentang segala-galanya..pd usia hampir 25 tahun ni,pelbagai perkara yg aku dah 'redha'.

Aku tk mengharapkan org dtg bermaafan dgn aku,kerna aku tk tau apa 'pokoknya'..?Sehabis baik aku menyerahkan sekeping hati ini utk aku kongsikan.Aku tk mendambakan selonggok RM sebagai balasan.Kenapa sekeping hati ini dilukai?bukankah 'hati' ini yg selalu mendamaikan 'hati-hati' yg lain?wahai sekalian makhluk,aku bkn Malaikat,aku bkn Maksum!aku adalah aku,diri aku,tentang aku!

Siapa yg patut aku Carutkan?

Regards,
Cik Nad

No comments: