Thursday, December 31, 2009

Sebelum menginjak kepada jam 12 malam!

Assalamualaikum...

Entah kenapa aku rasakan biasa,seolah-olah esok adalah hari yg biasa aku tempoh.Semasa aku bersiram ptg td,aku tau apa yg ingin aku coretkan dlm blog ni..walaupon aku tau tiada yg luar biasa,tp mungkin kerna esok adalah hari yg baru..minggu yg baru,bulan yg baru dan tahun yg baru!

Ketika ini aku berada di 'Syurga' dunia...aku rasakan ketenangan utk menulis semahunya.Kurang dari 2 jam 30 minit jarum jam akan menunjukkan bahawasanya kita sudah pon menginjak kpd jam 12 mlm bersamaan 1 Januari 2010.Bermulalah saat,minit,jam,hari,minggu,bulan dan tahun baru!

Aku di tanya oleh beberapa org tentang azam pada tahun 2010.Aku hanya mampu tersenyum tanpa bersuara.Soalan yg sama kedengaran semasa sdg menjamu selera bersama mommy tghari tadi..dan secara spontan aku menjawab " i don't have any resolutions for next year! "...my mom asked " why? "...and i said," because i don't have any..".For me,there's no point kalo ko ada azam,tp ko tk berusaha ke arah itu.Yg selalu aku dgr tentang azam di awal tahun..masuk bln Februari,vocab 'azam' pon hilang entah ke mana..kejadah haram apanya camtu?!!aku bkn berfikir negatif..tetapi hanya menerima kenyataan hidup.

Apa yg penting kita mestilah selalu berwaspada dan sentiasa memperbaiki diri dan hidup.Seperti biasa,aku hanya mengingatkan diriku.

Semoga kalian sentiasa bermuhasabah diri dan berbahagia.

ALLAHUAKBAR!!!

Regards,
Cik Nad.

No comments: