Friday, December 11, 2009

Sekadar terlintas...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Betapa hari ni hari yg indah bg Penghulu segala hari..hari Jumaat.Semoga sekalian yg bernyawa menikmati moment yg terindah dlm hidup.Alhamdulillah,tiada perkataan yg seindah perkataan itu..aku lahirkan tanda kesyukuran ke hadrat ALLAH SWT.

Nukilan kali ini santai2 aja..sekadar polish skill menaip dan hanya melontarkan apa yg terlintas.Masih lg muhasabah,motivasi,positif pada diri sendiri.Segalanya menggunakan 'AKAL'..yg telah di sempurnakan oleh ALLAH TAALA.

Ternyata tahun 2009 hampir melabuhkan tirainya..dan pelbagai perkara yg terbaik yg berlaku dlm hidup aku sepanjang tahun ni,pelbagai pengalaman,pelbagai destinasi yg menjadi saksi,pelbagai peristiwa yg menyentap rasa,pelbagai pemandangan di lewati dan semuanya menjadi lipatan sejarah di alam fana ini.Hanya satu perkataan yg selayaknya utk semua ini iaitu SYUKUR.

Aku tau setiap yg berlaku ada hikmah dan rahmat,aku hanya seorg manusia yg senantiasa mencuba utk memperbaiki kesilapan,kelemahan dan segala yg berkaitan dgnnya.Marilah bersama-sama memohon kpd PENCIPTA agar hidup kita aman dan sejahtera.Kejarlah 'harta' dunia & akhirat supaya menjadi seimbang..jgn lah terlalu alpa dengan kisah dongeng di atas muka bumi.Lakukan selagi engkau mempunyai nafas dlm tubuhmu.Dan aku sekadar mengingatkan diriku dan pada mereka yg sealiran dgn langkahku..Terima Kasih ALLAH.

Dan aku selalu mendoakan kebahagiaan kalian...masih ada masa utk kau berfikir wahai polan dan si polan.

Wassalam.

Regards,
Cik Nad

No comments: