Saturday, February 6, 2010

Getting better

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera :-)

Alhamdulillah minggu ni berjalan dgn baik dan aku pon baru baik dari 'penyakit' setahun skali iaitu demam+batuk+pening+selsema.Aku seorg yg jarang2 tk sehat,so bila penyakit setahun skali ni dtg..koman2 seminggu baru baik ;p hehe...

Minggu ni jugak minggu yang bagiku minggu 'rezeki' kerana stock software ekamus Carikata Edisi Premium telah habis dijual di fakulti pengajian Islam di UM..ALHAMDULILLAH..Bersyukur pada ALLAH SWT.Ternyata mereka begitu teruja dgn fungsi 'TERJEMAHAN' pelbagai bahasa especially bahasa Arab.Aku doakan supaya mereka memanfaatkan kemudahan yg ada dlm software tersebut.

Terngiang-ngiang di telinga aku iaitu statement seorg sahabat katanya..," nad,aku bole hidup tanpa kawan "..

Well sahabat,hidup mmg bole hidup..sdgkan binatang pon bole hidup tanpa perlu meminta-minta makan dr sesiapa.Statement tu membuat aku terpikir dr pelbagai sudut,mungkin sekarang ko tak perlukan kwn sbb skang ko masih sehat..tp bagaimana masa ko menghadapi masalah?dgn sape ko nk heart to heart session?masa ko kawin?takkan sedara mara je yg dtg?masa ko terlentang sakit?sape nk tgk?kalo sedara mara ko dok dkt2 ok la gak..kalo jauh?tak ke kwn yg dtg?esok luse bile ko da beranak...anak2 ko kawin?kalo sedara mara ko berlonggok-longgok tkpe..dan yg plg penting,masa ko 'mati' sok,sape yg nak mandikan?sape yg kapankan?kalo kwn pon ko tak perlukan...ni kan plak ko nk join org2 surau?dan yg terpenting,sape yg nk doakan ko selain keluarga?mesti kwn2 gak yg doakan!

Memang betul kita digalakkan 'memilih' kwn,tetapi jgn terlalu selesa dgn apa yg ada.Aku sekadar mengingatkan diriku bahawa apa yg kita ada skang ni mmg takkan kekal.apa yg kekal ialah 'Amalan'.

Sekadar meluahkan kebencian sekali lagi terhadap tajuk2 utama akhbar akhir2 ni...bek ko citer rancangan kerajaan ttg bajet 2010 ni kpd rakyat..apa progressnya..tu kan lg baik?

Luangkanlah masa bersama keluarga yg tersayang walaupon sekejap!

" Selamat berhujung minggu wahai Manusia,muslimin dan muslimat "

Regards,
Cik Nad

No comments: